Projectinrichting

Creatief, transparant en eerlijk inrichten

De werkomgeving is een belangrijke plek. Je brengt er veel tijd door en een groot deel van het werk verdient jouw uiterste concentratie en inzet. Wij van 123 Kantoormeubilair menen dat een werkomgeving inspirerend en gezond moet zijn, want dat maakt de werkomgeving niet alleen fijner maar zorgt ook voor stijgende productiviteit. Input bepaalt output, nietwaar? Functionele meubels met een mooie vormgeving en kleurstelling, waarmee jij jouw stijl en uitstraling direct aan iedereen duidelijk maakt, dragen enorm bij aan het werkplezier en dat merk je aan de resultaten. Bovendien zorgt de juiste inrichting voor een dynamische en gezonde werkhouding, zodat het lichamelijk welzijn ook positief wordt beïnvloed door de juiste inrichtingskeuzes. Met ons oog voor design en hart voor ergonomie helpen wij jou graag om ideeën en wensen te realiseren, binnen het beschikbare budget en met oog voor de planning. Hoe we dat doen, hebben we opgedeeld in drie fases.

Fase 1: inventarisatie

Ieder kantoorinterieur, groot of klein, zegt iets over de betrokken personen en de organisatie. Daarom willen wij met jou in gesprek om te ontdekken wat jij belangrijk en mooi vindt, en om de organisatie en de mensen die er werken beter te leren kennen. In deze inventarisatiefase stellen we constructief kritische vragen en laten we nu en dan een (soms gewaagd) proefballonnetje op. Uiteraard nemen we het aantal beschikbare vierkante meters, de bezettingsgraad van werkplekken en afdelingen, de organisatiestructuur, de (gewenste) uitstraling, het materiaalgebruik en dergelijke factoren allemaal mee in de inventarisatie. Afhankelijk van de projectomvang worden ook onderwerpen als akoestiek, klimaat, lichtplan, stoffering, beplanting et cetera meegenomen in de overwegingen.

Fase 2: ontwerp

Wij ontwerpen altijd vanuit een kernvisie, die inhoudt dat het inrichtingsconcept een passende afspiegeling moet zijn van alle bevindingen uit de inventarisatiefase. Uiteindelijk moet het finale ontwerp de nagenoeg perfecte synthese zijn van vorm, functie, innovatief gehalte, ergonomie, kleur en duurzaamheid. Wij presenteren onze ontwerpen meestal via 2D/3D-indelingstekeningen, 3D-renderingen, moodboards en dergelijke. Zulke visualisaties helpen jou om een juist beeld en gevoel te krijgen bij de nieuwe werkomgeving. Voor een extra stimulans kunnen wij ook proefplaatsingen van het beoogde meubilair verzorgen, zodat het beeld en het gevoel heel concreet kunnen worden en er de mogelijkheid is om een en ander te testen.

Fase 3: realisatie

Als je tevreden bent over en akkoord gaat met ons ontwerp voor jouw nieuwe interieur, dan kunnen we beginnen met de uitvoering van het project. Allereerst leggen we alle afspraken vast in een plan van aanpak. Onze projectleider coördineert het project en ziet erop toe dat onze partners zich houden aan het plan van aanpak en het tijdsplan. Het spreekt voor zich dat jij op de hoogte wordt gehouden van de projectvoortgang. Op de afgesproken datum is het nieuwe kantoor klaar om in gebruik te worden genomen. Samen met onze projectleider loop je een opleverronde en daarna is de oplevering definitief. Gefeliciteerd alvast! Bij de ingebruikname van het kantoor nemen wij graag de tijd om elke medewerker vertrouwd te maken met de nieuwe omgeving en uitleg te geven over het gebruik van ergonomisch meubilair, zodat de nieuwe werkomgeving optimaal benut kan worden.

Totaalinrichting op z'n 123's

123 Kantoormeubilair werkt alleen met professionele projectpartners. Met die partners zijn wij in staat om de totaalinrichting van iedere omgeving professioneel tot stand te brengen. En met totaalinrichting bedoelen wij ook daadwerkelijk totaalinrichting. Wij beheersen elk facet binnen het gamma van benodigde disciplines. Of het nu gaat om projectmanagement, interieurarchitectuur, stoffering, renovatie, verbouwing, verlichting, klimaatregeling, beplanting, interieurbouw. Wij en ons netwerk staan voor je klaar.

Bent u architect?

Wij bieden onszelf graag aan als professionele partner om projecten te realiseren. Samenwerken met architecten doen wij graag. We denken mee en dragen desgevraagd creatieve en innovatieve suggesties aan in de zoektocht naar de perfecte meubels en accessoires, uiteraard passend in de visie en het ontwerp zoals dat aan ons is ontsloten.


Qshops Keurmerk